Erasmus+ je vzdělávací program Evropské unie na období 2014–2020, který podporuje spolupráci a mobilitu ve všech sférách vzdělávání, v odborné přípravě a v oblasti sportu, mládeže a neformálního vzdělávání. Je nástupcem Programu celoživotního učení, programu Mládež v akci a dalších. Název projektu Zvýšení kompetencí studentů v oblasti bazální stimulace a praktické srovnání ošetřovatelského modelu užívaného v Německu s modelem běžně užívaným v Českučíslo projektu: 2018-1-CZ01-KA102-047134Klíčová akce: KA1 – Vzdělávací mobilita jednotlivcůAktivita: KA102 – Mobilita žáků a pracovníků v odborném vzdělávání a přípravětyp projektu: Projekty mobility osob / Odborné vzdělávánízprostředkovatel programu: Dům zahraniční spolupráce
Období realizace Začátek projektu: 04/06/2018Konec projektu: 03/06/2020partnerská instituce: Pflegewerk Berlin GmbHhlavní řešitel: CSZŠ Grohova
O projektu Hlavním cílem projektu je podpora synergie mezi vzděláváním a odbornou přípravou žáku poskytne cílové skupině-žáci znalosti inovativních technik, které jim budou prospěšné v budoucím profesním životě. Pedagogům projekt přináší mechanismus předávání těchto informací žákům. U obou cílových skupin dojde k rozvoji kompetencí, ke zvýšení úrovně lidského kapitálu, vzdělanostní základny a růstu konkurenceschopnosti na trhu práce. Jedním z důležitých výstupů projektu je navázání a trvalé udržení partnerství s německou organizací, která je schopna poskytovat kvalitní know-how a příklady dobré praxe aktivizace klientů. „Naše škola vyslala vybrané žákyně třetího ročníku na pracovní stáž do zahraničí. Stáž probíhala v listopadu 2018 a v červnu roku 2019. Pracovní stáž nahrazuje část povinné praxe ve zdravotnickém zařízení a žákyně ji absolvovaly v rámci programu Erasmus+ v domově pro seniory Pflegewerk v Německu. Žákyně byly ubytovány a zaměstnány přímo v domově, kde vykonávaly ošetřovatelskou péči o svěřenou skupinu obyvatel. Kromě získání pracovních zkušeností v zahraničním prostředí se zdokonalily v němčině a obdržely mezinárodně platný certifikát Europass. Se skupinou žáků jela učitelka odborné praxe, která žákům pomohla s orientací v novém prostředí, dohlédla na dodržení smluvených podmínek ubytování a plnění svěřených úkolů, také zajistila program pro volný čas (seznámení s městem a okolím, prohlídka kulturních památek, exkurze do zajímavých míst apod.). Pobyt v zahraničí trval dva týdny a byl zcela hrazen z prostředků projektu.“